Το Δίκτυο απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όλων των ειδικοτήτων. Σκοπός του Δικτύου είναι να δημιουργήσουμε μια «μικρή κιβωτό» ιδεών και παιδαγωγικών αντιλήψεων για ένα σχολείο ελεύθερο, ανοικτό και συνεργατικό, με άξονα την παιδαγωγική Φρενέ:
• με έμφαση στις δεξιότητες έκφρασης, επικοινωνίας και συνεργασίας
• με την καλλιτεχνική έκφραση και τον κινηματογράφο
• με το τυπογραφείο και τα σχολικά έντυπα (σχολική εφημερίδα, Μ. βιβλία)
• με τη συνεταιριστική κοινότητα τάξης και με τα μαθητικά Συμβούλια σε κεντρικό ρόλο για τη λειτουργία της τάξης και του σχολείου
• με τα παιδιά να βιώνουν τη δημοκρατία στο σχολείο τους, να συν- διαμορφώνουν το περιβάλλον τους με τις δράσεις τους και
• με τα παιδιά να είναι οι ενεργοί, υπεύθυνοι και χειραφετημένοι πολίτες του σήμερα και του αύριο.
Η έναρξη του Δικτύου την καθορισμένη ώρα που αναγράφεται στο πρόγραμμα είναι πολύ σημαντική για την ομάδα μας και την εξέλιξη της συνάντησης. Η παρουσία μας από την αρχή στη διαδικασία των νέων είναι καθοριστική και ωφέλιμη για όλα τα μέλη, διότι το Δίκτυό μας αποτελείται από ανθρώπους που αναπτύσσουν σχέσεις αμοιβαίας εμπιστοσύνης και σεβασμού. Όμως σε περίπτωση καθυστέρησης κάποιου μέλους, προκειμένου να μην διαταράσσεται η ροή της συνάντησης, να γίνεται η προσέλευση μετά τα Νέα ή τη Συνέλευση.
Συνάντηση Δικτύου Παρασκευή 17/03/2023
Πρόγραμμα
18.00-18:15 Προσέλευση
18:15-18:30 Γνωριμία νέων μελών / Τι νέα;
18:30-19.15 Συνέλευση
19:15-19:30 Διάλειμμα
19:30-20:55 Εργαστήριο: Η πρόληψη των ψυχοκοινωνικών προβλημάτων στο σχολείο.
20:55-21:00 Απολογισμός Δικτύου
Εμψυχώτριες εργαστηρίου: Εύη Αδαμοπούλου, Ψυχολόγος, ΜSc, PHDc
Κατερίνα Σουρλατζή, Ψυχολόγος
Η Εύη Αδαμοπούλου και η Κατερίνα Σουρλατζή, ψυχολόγοι του Προγράμματος Προαγωγής Αυτοβοήθειας*, θα πραγματοποιήσουν ένα εργαστήρι συμμετοχικού διαλόγου για τα σύγχρονα ψυχοκοινωνικά προβλήματα που συναντάμε στον χώρο του σχολείου. Αξιοποιώντας ως παράδειγμα κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου το φαινόμενο της εξάρτησης, θα επιχειρήσουν να δημιουργήσουν έναν χώρο ανοιχτής συζήτησης και κριτικού στοχασμού γύρω από τον ρόλο του σχολείου στην πρόληψη των εξαρτήσεων και άλλων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων. Παράλληλα, θα συζητήσουν από μία κριτική σκοπιά τον ρόλο του ψυχολόγου στην σχολική κοινότητα.
*Το Πρόγραμμα Προαγωγής Αυτοβοήθειας είναι πρόγραμμα του Τμήματος Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Υποστηρίζει ανθρώπους με προβλήματα εξάρτησης (από αλκοόλ, ναρκωτικά, τζόγο, εφαρμογές του διαδικτύου), καθώς και τις οικογένειες τους. Παράλληλα, πραγματοποιεί δράσεις πρόληψης των εξαρτήσεων και άλλων ψυχοκοινωνικών προβλημάτων στην τοπική κοινότητα και στα σχολεία.
Χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Υγείας και παρέχει όλες τις υπηρεσίες του δωρεάν.
Λειτουργεί με συνεργασία του Ο.ΚΑ.ΝΑ. Στην πόλη των Χανίων βρίσκεται από το 2012.
Συνάντηση Δικτύου Σάββατο 18/3/2023
Πρόγραμμα
10.30 – 12.30: Θεατροπαιδαγωγικό εργαστήρι ψυχοκοινωνικής ενδυνάμωσης «Νιώθουμε μαζί»
Ένα αυτοσχέδιο Θεατροπαιδαγωγικό εργαστήρι ψυχοκοινωνικής ενδυνάμωσης με αφορμή τα συναισθήματα των παιδιών, που μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα με τις ηλικίες καθώς την εμπειρία της τάξης ως ομάδα και του εκπαιδευτικού ως εμψυχωτή.
Χρησιμοποιούνται εργαλεία και τεχνικές θεατρικού παιχνιδιού και θεάτρου του καταπιεσμένου, N.d.i., Focusing και Δραματοθεραπείας.
Ζητούμενο είναι η δημιουργία Χώρου για απελευθέρωση της ψυχοσωματικής (συν)κίνησης και έκφρασης των παιδιών και η αφύπνιση της ενσυναισθητικής αυτοεστίασης και επικοινωνίας.
Καθώς η τέχνη αποκλείεται όλο και περισσότερο από τα σχολεία οι εκπαιδευτικοί γίνονται καλλιτέχνες και την κρατούν όσο μπορούν ζωντανή.. πλάι στους αγώνες για την επιστροφή της καθώς και για την δίκαιη θέση των καλλιτεχνών στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Εμψυχώτρια εργαστηρίου: Ανθούλα Μαρινάκη, ηθοποιός-απόφοιτος λυκείου, αλλά με Παιδαγωγική και Διδακτική επάρκεια από το πανεπιστήμιο Κρήτης
(πως γίνεται αυτό?)
Εργάζεται ως Θεατροπαιδαγωγός αυτοσχεδιάζοντας διαρκώς μια κάποια πρόσβαση στο εκπαιδευτικό σύστημα και ως Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας και ενσυναισθητικής επικοινωνίας- Μη κατευθυντική θεραπεύτρια(N.d.i). ..κ.α..
Η μέθοδος N.d.i.( Παρεμβαίνουσα Μη Κατευθυντικότητα ), που αφορά τόσο στην παιδαγωγική όσο και στην ψυχοθεραπεία είναι εμπνευσμένη από τον Γάλλο ψυχοκοινωνιολόγο Michel Lobrot, ο οποίος από το 1958 είχε συνδεθεί με το κίνημα Freinet το οποίο έπαιξε σημαντικό ρόλο στις ανατρεπτικές παιδαγωγικές του προτάσεις. Ήταν καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Paris VIII-Vincennes, ψυχολόγος κοινωνιολόγος παιδαγωγός ερευνητής συγγραφέας θεραπευτής και λάτρευε το θέατρο και την Ελλάδα, στην οποία η ψυχοκοινωνική του πρόταση μέχρι κ σήμερα συνεχίζει να αναπτύσσεται!
Τα υπόλοιπα θα τα "νιώσουμε μαζί" από κοντά!💚
Συνεργάτες: Παιδαγωγική Ομάδα Αθηνών για τη διάδοση της Παιδαγωγικής Φρενέ στην Ελλάδα "Το Σκασιαρχείο"
Δηλώστε συμμετοχή
Για την καλύτερη οργάνωση της συνάντησης όπως και για την κατάλληλη διαρρύθμιση της αίθουσας, θα θέλαμε να μας αποστείλετε το συντομότερο δυνατό ένα μήνυμα στο: diktyosxolionchania@gmail.com αναγράφοντας: ονοματεπώνυμο, σχολείο, τηλέφωνο δηλώνοντας τη συμμετοχή σας στη συνάντηση του Δικτύου Συνεργατικών Σχολείων Χανίων.
Σας περιμένουμε με χαρά!
Δίκτυο Συνεργατικών Σχολείων Χανίων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου