Ημερολόγιο Συναντήσεων


Ενημερωθείτε για τις προγραμματισμένες συναντήσεις του Δικτύου



ΣΤΟΧΟΙ ΔΙΚΤΥΟΥ

ΣΤΟΧΟΙ ΔΙΚΤΥΟΥ

Στόχος του Δικτύου είναι να συμβάλλει ώστε να ενταχθεί η Παιδαγωγική Φρενέ, η Θεσμική και Κριτική παιδαγωγική στην ελληνική εκπαίδευση ώστε να έχουμε ένα σχολείο: 
- δημόσιο, ελεύθερο και ανοικτό 
• που θα υποδέχεται, θα σέβεται και θα αναγνωρίζει ισότιμα το κάθε παιδί και τα δικαιώματά του ανεξάρτητα από την κοινωνική του θέση, την καταγωγή ή τη θρησκεία του
 • όπου τα παιδιά θα βιώνουν τη χαρά της πρωτοβουλίας, της ελεύθερης επιλογής, της δημιουργίας και του οράματος για την βελτίωση της ζωής τους μέσα από τη μάθηση και την εργασία τους στο σχολείο
 • όπου δάσκαλοι και μαθητές θα συν-εργάζονται για την ανάπτυξη της κριτικής συνείδησης των μαθητών και με σκοπό την κοινωνική τους χειραφέτηση
 • όπου θα αναπτύσσονται καθημερινά στη σχολική ζωή η ελευθερία, η δημοκρατία, η συνεργασία, η αλληλεγγύη, η ισότητα και ο σεβασμός στη διαφορετικότητα –όχι ως γνώση αλλά ως βίωμα. - δημοκρατικό
 • όπου η τάξη και το σχολείο να λειτουργούν ως κοινότητα. Μέσα στην τάξη ως κοινότητα, θα αναπτύσσεται το δημοκρατικό πνεύμα και η ενδυνάμωση αξιών όπως ο αλληλοσεβασμός, η υπευθυνότητα, η συνεργασία και η αλληλοβοήθεια.
 - με Παιδαγωγικές Τεχνικές, Εργαστήρια και υποδομές για την ανάπτυξη της ελεύθερης έκφρασης, της επικοινωνίας, των δράσεων, του πολλαπλού εγγραμματισμού και της πολιτειότητας
• με το Τυπογραφείο, 
• τον Κινηματογράφο, 
• με την διασχολική αλληλογραφία και τη διαδικτυακή επικοινωνία τάξεων,
• με τη Βιβλιοθήκη ως κεντρικό και ζωτικό μέρος κάθε σχολείου με βιβλία από και για τους μαθητές • με τα Εργαστήρια Τέχνης – ζωγραφική, θέατρο, χορός, 
• με τα Συμβούλια – Συμβούλιο τάξης και Συμβούλιο σχολικής κοινότητας -που θα είναι θεσμοί - θεμέλια της λειτουργίας του σχολείου σε όλες τις βαθμίδες της σχολικής εκπαίδευσης για την ανάπτυξη της συλλογικής ευθύνης και της πολιτειότητας, για την επίλυση προβλημάτων, την πειθαρχία και την πρόληψη κατά της βίας στο σχολείο 
• με το Σχολικό Συνεταιρισμό - με συνεργασία χωρίς ανταγωνισμό 
• με την υποστήριξη της τάξης ως κοινότητα, όπου οι μαθητές αναλαμβάνουν ρόλους και ευθύνες, βιώνουν το σχολείο τους ως υπόθεση συλλογική και δική τους
• με έμφαση στα ατομικά και συλλογικά Σχέδια εργασίας – δράσης που έχουν νόημα για τους ίδιους τους μαθητές 
• με τη συνεργατική μάθηση, την ενσωμάτωση όλων των μαθητών και την αλληλοβοήθεια σε θετικό κλίμα χωρίς ανταγωνισμό. Ένα σχολείο πολιτιστικό πολύκεντρο με συνέργεια πολλών ενηλίκων
• χωρίς κάγκελα, ανοικτό τα απογεύματα και τα Σαββατοκύριακα για δράσεις σε συνεργασία με φορείς και δίκτυα, ανοικτό, δημόσιο και λαϊκό 
• όπου θα συνεργούν εκτός από τους δασκάλους και γονείς και οι άνθρωποι του πολιτισμού και της τέχνης, των Μέσων ενημέρωσης, των Δικτύων της πόλης, των δομών υγείας, πρόληψης, του αθλητισμού, της σίτισης. Ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινότητα 
• με ξεχωριστή αρχιτεκτονική που θα συνδέει την τάξη με την αυλή και την κοινότητα. Το σχολείο θα συνδέεται με δράσεις και διαδρομές στους χώρους της πόλης και θα αποτελεί μια «νήσο» από κτίρια τα οποία διευρύνουν τα όρια του 
• με έμφαση στις διαδρομές μέσα κι έξω από το σχολείο, από το σχολείο προς την κοινότητα, στους περιπάτους και τις επισκέψεις και φιλικό στις οικολογικές διαδρομές στην πόλη με ποδήλατα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου