Ημερολόγιο Συναντήσεων


Ενημερωθείτε για τις προγραμματισμένες συναντήσεις του Δικτύου



Δρόμοι Συμπερίληψης: «Είμαι παιδί και έχω δικαιώματα»

Δρόμοι Συμπερίληψης: «Είμαι παιδί και έχω δικαιώματα»





Το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, η Παιδαγωγική Ομάδα «Το Σκασιαρχείο» και το Σημείο για τη Μελέτη και την Αντιμετώπιση της Ακροδεξιάς οργάνωσαν δράσεις παρέμβασης ανά την Ελλάδα με τίτλο "Δρόμοι Συμπερίληψης", με σκοπό την ευαισθητοποίηση των τοπικών κοινωνιών και ειδικότερα τη στήριξη των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Σκοπός ήταν να αναδείξουν τη δύναμη της συμπερίληψης και της συνύπαρξης σε ασφαλείς κοινότητες, σε ασφαλή σχολεία. Η άγνοια και ο φόβος του διαφορετικού, οι αντιδραστικές ιδέες υπονομεύουν το ανοιχτό συμπεριληπτικό σχολείο και στερούν όλα τα παιδιά από τον πλούτο της ανταλλαγής και της συνύπαρξης. Απέναντι στις ιδέες αυτές προτάσσουμε τον αλληλοσεβασμό, τη γνώση των δικαιωμάτων του ανθρώπου, την ενεργή στάση απέναντι σε κάθε μορφής διάκριση και ρητορική του μίσους.

Στο πλαίσιο τριημέρου (29-31/3/2024) στο Ρέθυμνο τα Δίκτυα Συνεργατικών Σχολείων Χανίων και Ηρακλείου με την παιδαγωγική Φρενέ, εκπροσωπώντας την Παιδαγωγική ομάδα "Σκασιαρχείο" εμψύχωσαν το βιωματικό εργαστήριο «Είμαι παιδί και έχω δικαιώματα» για παιδιά 6-12 ετών 


Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου, το οποίο φιλοξενήθηκε στο 7ο Δημοτικό Σχολείου Ρεθύμνου, πραγματοποιήθηκαν ομαδικές δράσεις με τα παιδιά (34 στο σύνολο) αξιοποιώντας 3 βιβλία: «Η Αλίκη βρήκε το όνομά της» της Ιωάννας Γιαννακοπούλου, «Παιδιά που μετακινούνται» του Αντώνη Παπαθεοδούλου και το «Έχω δικαίωμα; Έχω δικαίωμα!» του Πάνου Χριστοδούλου.









Παιδιά και εκπαιδευτικοί γίναμε ένα και γύρω από μια υδρόγειο διαβάσαμε, προβληματιστήκαμε, παίξαμε, δραματοποιήσαμε, ζωγραφίσαμε, εκφράσαμε τις απόψεις μας στην ολομέλεια αλλά και στο ραδιόφωνο και φτιάξαμε μικρά βιβλία για τα δικαιώματα. Σημείο αναφοράς για όλες τις δράσεις αποτέλεσε ένα βιβλίο μεγάλων διαστάσεων με τίτλο "Είμαι παιδί, είσαι παιδί, είναι παιδί. Έχω δικαίωμα, έχουμε δικαιώματα", το οποίο φιλοτεχνήθηκε από τις εκπαιδευτικούς, ζωντάνεψε όμως από τα παιδιά που το εμπλούτιζαν καθ' όλη τη διάρκεια του εργαστηρίου με τις ζωγραφιές και τις σκέψεις τους.






Ακούστε εδώ την εκπομπή



Ευχαριστούμε τη διευθύντρια και τους/τις εκπαιδευτικούς του 7ου Δημοτικού Ρεθύμνου για την υπέροχη φιλοξενία και τις ομάδες που οργάνωσαν την εκδήλωση για την ευκαιρία που μας έδωσαν να βρεθούμε άνθρωποι από διαφορετικές πόλεις και νομούς και να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, ώστε να αναδείξουμε τη δύναμη της συμπερίληψης και της συνύπαρξης σε διαφορετικές κοινότητες και σχολεία.

Εις το επανιδείν!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου